ΚΥΡΙΑΚΉ, 11 ΔΕΚΕΜΒΡΊΟΥ 2011
Βουλγαρία: Οι Πομάκοι ζητούν διαχωρισμό από τους λοιπούς μουσουλμάνους
«Το ριζοσπαστικό Ισλάμ δεν υπάρχει στη Βουλγαρία» δήλωσε η καθηγήτρια Ευγενία Ιβάνοβα παρουσιάζοντας μια έρευνα για τους Μουσουλμάνους της Βουλγαρίας.
Η έρευνα έγινε από το Νέο Βουλγαρικό Πανεπιστήμιο και το κοινωνιολογικό πρακτορείο «Alpha Research» σε 850 άτομα από 40 οικισμούς σε 12 περιοχές της Βουλγαρίας.
Ένα πρώτο συμπέρασμα είναι ότι...
οι Μουσουλμάνοι επιδιώκουν μια κλειστή κοινωνία και αυτό γίνεται εξαιτίας των επεμβάσεων των υπηρεσιών ασφαλείας προς αναζήτηση ‘ριζοσπαστών’ Μουσουλμάνων.
Η Ιβάνοβα επεσήμανε ότι συγκριτικά με έρευνα που έγινε στα τέλη της δεκαετίας του ’90, σήμερα υπάρχει μια τάση διαχωρισμού των Πομάκων σε εθνότητα λόγω της διαφορετικής υπόστασής τους από τους υπόλοιπους μουσουλμάνους είτε αυτοί είναι Βούλγαροι είτε Τούρκοι. Η τάση αυτή έχει διαφορετικές μετρήσεις σε περιοχές των Πομάκων και τα ποσοστά εξαρτώνται από το μορφωτικό επίπεδο τους.
Η έρευνα έδειξε ότι το 64% των μουσουλμάνων αυτοπροσδιορίζονται ως Τούρκοι, το 7,5% ως Βούλγαροι, το 6,9% ως Ρομά και ένα 4,5% δεν απάντησε.
Η έρευνα έδειξε ότι οι μουσουλμάνοι προσδοκούν σε ένα κόμμα το οποίο θα τους προστάτευε από τις επιθέσεις των εθνικιστών για να διατηρήσουν τη ταυτότητά τους, όπως δήλωσε η Μποριάνα Ντιμίτροβα από την «Alpha Research».
Ο μουσουλμανικός πληθυσμός της Βουλγαρίας θέτει την θρησκεία ως τέταρτη προτεραιότητα στη ζωή του. Οι βαθιά θρησκευόμενοι είναι κάτω από το ένα τρίτο, περί το 28,5 %, ενώ το 41% δηλώνει ότι ποτέ δεν έχει πάει σε τζαμί και σχεδόν το 60% δεν προσεύχεται. Επίσης το 88,2 έχει κάνει περιτομή στα παιδιά ενώ το 96,1 τοις εκατό ακολουθεί τους μουσουλμανικούς κανόνες στις κηδείες.
Οι Μουσουλμάνοι, σύμφωνα με τη βουλγαρική έρευνα, έχουν κάνει ρήξη με την παράδοση. Πάνω από το 53% θεωρεί ως αποδεκτή τη συμβίωση χωρίς γάμο. Το 39,8 τοις εκατό τρώει χοιρινό κρέας και το 43% δηλώνει ότι πίνει αλκοόλ.
Περίπου το 83,6 % δέχεται ο άνδρας να ασχολείται με τις δουλειές του σπιτιού εξίσου με τις γυναίκες. Αποδυναμώθηκε σημαντικά ο ρόλος των ενηλίκων στις λήψεις αποφάσεων και το 79,6 % τίθεται κατά της χρήσης της μουσουλμανικής μαντίλας στα σχολεία την οποία θεωρεί ως απαράδεκτη.
--
Η έρευνα έγινε από το Νέο Βουλγαρικό Πανεπιστήμιο και το κοινωνιολογικό πρακτορείο «Alpha Research» σε 850 άτομα από 40 οικισμούς σε 12 περιοχές της Βουλγαρίας.
Ένα πρώτο συμπέρασμα είναι ότι...
οι Μουσουλμάνοι επιδιώκουν μια κλειστή κοινωνία και αυτό γίνεται εξαιτίας των επεμβάσεων των υπηρεσιών ασφαλείας προς αναζήτηση ‘ριζοσπαστών’ Μουσουλμάνων.
Η Ιβάνοβα επεσήμανε ότι συγκριτικά με έρευνα που έγινε στα τέλη της δεκαετίας του ’90, σήμερα υπάρχει μια τάση διαχωρισμού των Πομάκων σε εθνότητα λόγω της διαφορετικής υπόστασής τους από τους υπόλοιπους μουσουλμάνους είτε αυτοί είναι Βούλγαροι είτε Τούρκοι. Η τάση αυτή έχει διαφορετικές μετρήσεις σε περιοχές των Πομάκων και τα ποσοστά εξαρτώνται από το μορφωτικό επίπεδο τους.
Η έρευνα έδειξε ότι το 64% των μουσουλμάνων αυτοπροσδιορίζονται ως Τούρκοι, το 7,5% ως Βούλγαροι, το 6,9% ως Ρομά και ένα 4,5% δεν απάντησε.
Η έρευνα έδειξε ότι οι μουσουλμάνοι προσδοκούν σε ένα κόμμα το οποίο θα τους προστάτευε από τις επιθέσεις των εθνικιστών για να διατηρήσουν τη ταυτότητά τους, όπως δήλωσε η Μποριάνα Ντιμίτροβα από την «Alpha Research».
Ο μουσουλμανικός πληθυσμός της Βουλγαρίας θέτει την θρησκεία ως τέταρτη προτεραιότητα στη ζωή του. Οι βαθιά θρησκευόμενοι είναι κάτω από το ένα τρίτο, περί το 28,5 %, ενώ το 41% δηλώνει ότι ποτέ δεν έχει πάει σε τζαμί και σχεδόν το 60% δεν προσεύχεται. Επίσης το 88,2 έχει κάνει περιτομή στα παιδιά ενώ το 96,1 τοις εκατό ακολουθεί τους μουσουλμανικούς κανόνες στις κηδείες.
Οι Μουσουλμάνοι, σύμφωνα με τη βουλγαρική έρευνα, έχουν κάνει ρήξη με την παράδοση. Πάνω από το 53% θεωρεί ως αποδεκτή τη συμβίωση χωρίς γάμο. Το 39,8 τοις εκατό τρώει χοιρινό κρέας και το 43% δηλώνει ότι πίνει αλκοόλ.
Περίπου το 83,6 % δέχεται ο άνδρας να ασχολείται με τις δουλειές του σπιτιού εξίσου με τις γυναίκες. Αποδυναμώθηκε σημαντικά ο ρόλος των ενηλίκων στις λήψεις αποφάσεων και το 79,6 % τίθεται κατά της χρήσης της μουσουλμανικής μαντίλας στα σχολεία την οποία θεωρεί ως απαράδεκτη.
--
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου